Výhodou automatizovaných parkovacích domů je, že automobil pouze přijede do přízemí parkovacího domu a je automaticky bez použití vlastního pohonu zaparkován. Tím pádem nedochází ke vzniku emisí z výfukových plynů a omezení patologických vlivů.
Podle údajů se ve vjezdovém parkovacím domě v centru města pro 400 parkovacích míst (kde se počítá s obratem až 1.500 vozidel za den) spotřebuje denně až 434 litrů pohonných hmot. Tento údaj souvisí s kontaminací ovzduší emisemi řady nebezpečných látek s různými účinky na člověka. Ze zdravotního hlediska mezi nejvíce sledované patří skupiny oxidu dusíku (NOx), přízemní ozon (O3), těkavé organické sloučeniny a těžké kovy. Při spálení 1 litru benzínu vznikne 2,5kg NO2. Tzn. že jen tento dům vypustí denně do ovzduší zhruba 1 tunu škodlivých látek. Velký je i problém globálního oteplování naší planety, který přímo souvisí s obsahem NO2 v ovzduší. Světové lesy dnes dokážou pojmout je pouhou třetinu námi produkovaným NO2. Zbylé dvě třetiny zůstávají v ovzduší.
Jak bychom asi pomohli naší planetě kdyby jen část vozů na celém světě, které dnes parkují v nadzemních či podzemních garážích, nebo jezdí po parkovacích plochách a hledají místo na zaparkování, pohodlně a bezpečně bez použití motoru zaparkovala a zamezila tím vypouštění nebezpečných látek do ovzduší?
Co ještě navíc pro ekologii?
- - systém je vybaven paletou ve které je možno např. v zimě nebo za deště shromažďovat odkapávající vodu. Při dojezdu do místa odbavení je z palety automaticky voda vypuštěna. Voda je pak přes odlučovač ropných látek (součást dodávky) odváděna do kanalizace
- - hlučnost zařízení je pod hranicí 40 dB
- - při samotném zaparkování automobilu není v provozu motor a tím dochází ke značné úspoře pohonných hmot a k minimalizaci emisí
- - vzhledem k zabranému prostoru je možno okolí osadit zelení
- - prostor parkování je vybaven sběrným kanály pro případný odkap z automobilů a sveden do odstraňovače ropných látek
- - systém je až s výjimkou betonových patek plně recyklovatelný